سرچ کن نخ ... کاموا ... سوزن ... قیچی ... نوار سنتی ... اریب ... هر چی دوست داری ...
سرچ کن نخ ... کاموا ... سوزن ... قیچی ... نوار سنتی ... اریب ... هر چی دوست داری ...

نخ مرسریزه

مقدمه

مرسریزاسیون یا مرسریزه کردن نخ، فرایند تکاملی عبور نخ پنبه از محلول ‌های قلیایی قوی است . این فرایند برخی از خواص بد نخ را می‌ گیرد و درعوض خواص مفیدی به آن می‌ بخشد . این فرایند اولین‌ بار توسط جان مرسر کشف شد. به واسطه این عمل ٬ نخ یا پارچه به مقدار قابل‌ ملاحظه‌‌ای جمع شده و در مقابل درخشندگی و ماندگاری و همچنین جذب رنگ آن بیشتر می‌ شود. سال‌ها بعد هوراس لو، با تحت کشش قرار دادن پارچه هنگام عبور از محلول قلیایی برای جلوگیری از جمع شدگی پارچه، متوجه افزایش چشمگیر شفافیت پارچه و همچنین بالا رفتن استقامت و میزان رطوبت و رنگ پذیری نخ و پارچه شد. این امر باعث پدید آمدن نوع جدیدی از نخ‌ها، تحت عنوان نخ مرسریزه گردید.

نخ مرسریزه

نخ‌های مرسریزه، نخ ‌هایی بسیار ظریف و درعین حال بسیار مقاوم و درخشان هستند. همین ویژگی‌‌ها، عامل تمایز آن با سایر انواع نخ می‌ باشد.
نخ مرسریزه با ضخامتی حدود نیم میلیمتر، در رنگ‌ بندی متنوع هم به‌ صورت ساده و تک رنگ و هم به‌ صورت مولتی کالر و چند رنگ تولید شده‌ است. این نخ هم برای بافت با دست و هم برای استفاده با ماشین‌های بافت کاربرد دارد.
انواع مختلفی از نخ مرسریزه وجود دارد . برخی از آنها به‌ صورت طبیعی و با الیاف بامبو ساخته شده اند. این دسته از نخ ها دارای بافتی نرم هستند و پرزپرز نمی‌شوند و خاصیت ضد حساسیتی نیز دارند. نوع دیگر این نخ تشکیل شده از الیاف پلی استراست که دارای رنگ‌های براق و درخشان می باشد.

کاربردهای نخ مرسریزه

مرسریزه برای بافت انواع قلاب‌ بافی، ماندلا بافی، موتیف بافی، بافت رومیزی، روتختی، پتو، گیوه، شال مبل و حتی در گل‌دوزی و… بسیار کاربرد دارد و می‌ توان کارهای زیبا و چشم نوازی با آن خلق کرد. همچنین در برخی از انواع آن به‌خاطر قابلیت شستشو و اتوکشی، علاوه ‌بر استفاده در کارهای هنری و تزیینی در بافت انواع لباس و لوازم کاربردی نیز مانند اشارپ، شال، لباس و … نیز از آن بهره می‌‌گیرند.

کاربرد نخ مرسریزه

نحوه خرید آنلاین نخ مرسریزه

نخهای مرسریزه، در رنگ ‌های بسیار متنوع و با کیفیتی عالی در خرازی یاس برای شما عزیزان گردآوری شده ‌است. می‌ توانید به‌ صورت آنلاین ٬ با بازدید از پیچ و یا سایت این فروشگاه، رنگ ‌بندی کامل این نخ را مشاهده نمایید . و با سفارش به سایت مجموعه خریدی امن ، راحت و همچنین مقرون‌ به‌ صرفه را تجربه نمایید . این مجموعه برای خریدهای آنلاین تخفیفات بسیار خوبی در نظر گرفته‌ است که لذت خرید را دوچندان می‌‌کند.

فهرست مطالب
آخرین مقالات یاس