سرچ کن نخ ... کاموا ... سوزن ... قیچی ... نوار سنتی ... اریب ... هر چی دوست داری ...
سرچ کن نخ ... کاموا ... سوزن ... قیچی ... نوار سنتی ... اریب ... هر چی دوست داری ...

نخ قلاب بافی ابریشمی

مقدمه

یکی از صنایع دستی پرطرفدار به ویژه در بین بانوان هنر زیبا و آرامش بخش قلاب بافی می‌باشد. تنها با در اختیار داشتن نخ و قلاب می توان به نقش آفرینی و بافت پرداخت. هنر قلاب بافی که پیشینه‌ای طولانی دارد و قدمت آن در ایران به حدود ۵۵۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. با صرف خلاقیت و ابتکار و با درهم تنیدن نخ به وسیله قلاب در بسیاری از زمینه‌ها چه تزیینی و چه کاربردی می توان هنر آفرینی نمود. قلاب بافی هنر خلق دست سازه‌هایی چشم نواز و روح بخش می‌باشد.
نخ‌های بسیاری هستند که می‌توان از آنها در قلاب بافی استفاده نمود که زیبا‌ترین و جذاب‌ترین آنها نخ قلاب بافی ابریشمی می‌باشد.

نخ قلاب بافی

نخ ابریشم

ابریشم، نامی که همه با شنیدن آن لطافت، نرمی و ظرافت در ذهنمان تداعی می‌‌شوند. نخ‌‌های ابریشمی، نخ‌‌های بسیار نرم و زیبا هستند که در تولید انواع پارچه ‌ها و کالاهای لوکس و با کیفیت کاربرد دارد. پارچه ‌ها یی که به‌ خاطر بافت نرم‌‌شان ایجاد حساسیت ننموده و حس آرامش را در فرد به وجود می‌ آورد. همچنین به ‌سبب جنس الیاف و خاصیت منشور مانند آن باعث انعکاس نور و در نتیجه درخشش و براقیت بیشتر نخ می‌‌شود.
تارهای نخ ‌های ابریشمی بسیار نازک هستند و پس ‌از بافت ظرافتی چشم‌ نواز را پدید می‌آورند و به زیبایی و جذابیت کار می‌ افزایند.

ویژگی نخ ابریشم

نخ ابریشم به‌ خاطر مقاومت بالا در برابر حرارت و بید زدگی و همچنین به دلیل لطافت و درخشندگی آن در شمار گران‌ قیمت‌ترین و زیباترین نخ ‌های جهان به حساب می‌‌آید. این نخ از مقاومت بالایی در برابر ساییدگی و پوسیدگی برخوردار می‌‌باشد . پس ‌از بافت و شست ‌وشو آب رفت نداشته و رنگ آن ثابت باقی می‌ماند.
همین عوامل یعنی ثبات رنگ، مقاومت و استحکام بالا، رنگ پذیری بالا، شفافیت و درخشندگی نخ، نرمی و لطافت و یک دستی و… سبب شده که نخ ابریشم در زمره نخ ‌های بسیار با کیفیت و مرغوب به شمار آید. که البته به ‌خاطر فرایند تولید طولانی و همچنین ویژگی ‌های بارز آن، نخ گران قیمتی است.
قیمت بالای نخ٬ همچنین مساله حمایت از حقوق حیوانات، برخی از تولیدکنندگان را بر آن داشته که به تولید نوعی الیاف مصنوعی بپردازند . این الیاف که از لحاظ ظاهر و بافت بسیار شبیه به ابریشم طبیعی می باشد ٬ قیمتی بسیار مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه داشته و ناقض حقوق حیات حیوانات نیز نمی‌‌باشد.

الیاف مصنوعی تولید شده که ابریشم مصنوعی نامیده می‌ شوند ٬برای تولید انواع نخ ابریشمی در سایزها و رنگ‌‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد و در بسیاری از هنرها و حرفه ‌ها کاربرد دارد.

کاربردهای نخ قلاب بافی ابریشمی

نخ‌‌های ابریشمی رنگ ‌های بسیار متنوع و جذابی دارند و هنرمند می‌‌تواند آزادانه و راحت، ترکیب رنگی دلخواه را ایجاد نماید. این نخ‌ها هم به‌ صورت تک رنگ و هم شکل مولتی کالر ( ترکیب چند رنگ )، یا هفت رنگ تولید شده‌اند.
نخ‌‌های ابریشم با ضخامت‌های گوناگون برای استفاده در زمینه‌‌های مختلف هنری کاربرد دارند . از سایزهای ضخیم‌تر آن برای بافت انواع قالی و قالیچه‌های ابریشمی جذاب و زیبا بهره می‌ گیرند.
اما دسته‌‌ای از نخ‌‌های ابریشمی هستند به نام نخ قلاب‌ بافی که با سایزهای ظریف‌‌تر برای اجرای کارهای هنری ظریف مانند بافت دریم کچر، اشاپ، رو مبلی، روتختی، لباس، چرم دوزی، گیوه بافی، عروسک بافی، انواع قلاب‌ بافی ایرلندی، انواع رودوزی‌ها مانند ابریشم‌ بافی، گل‌ دوزی به‌ ویژه گلدوزی برزیلی، قلاب‌ بافی انواع لباس، رومیزی و … هزاران‌ هزار طرح و ایده‌ ی‌دیگر مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

نخ قلاب بافی ابریشمی - کاربرد نخ قلاب بافی - نخ قلاب بافی

نحوه خریدآنلاین نخ قلاب‌ بافی ابریشمی

خرازی یاس با بیست سال سابقه فروش در زمینه انواع نخ و محصولات وابسته به آن توانسته انواع نخ قلاب‌ بافی با کیفیت و رنگ بندی عالی و با قیمتی بسیارمناسب گردآوری کند و برای سهولت در امر خرید، در معرض دید شما عزیزان قرار دهد.
می‌ توانید با مراجعه به سایت و یا پیج این فروشگاه، انواع آن را مشاهده نموده و به‌ صورت آنلاین خریدی امن و راحت را تجربه کنید.
این مجموعه برای خریدهای آنلاین و همچنین به مناسبت‌‌های مختلف، تخفیفات جذاب و هیجان انگیزی در نظر می‌ گیرند که لذت خرید را دوچندان می‌کند.

نکته مهم در خرید آنلاین انواع نخ ٬ توجه به رنگ محصول می باشد. با توجه به تفاوت رنگ صفحات گوشی های مختلف ٬ امکان اختلاف رنگ یک درجه ای بین عکس محصول و خودِ محصول وجود دارد.

فهرست مطالب
آخرین مقالات یاس