سرچ کن نخ ... کاموا ... سوزن ... قیچی ... نوار سنتی ... اریب ... هر چی دوست داری ...
سرچ کن نخ ... کاموا ... سوزن ... قیچی ... نوار سنتی ... اریب ... هر چی دوست داری ...

انواع چسب

مقدمه ای بر انواع چسب

در انجام بسیاری از کارهای هنری و تولید دست‌ساز‌های کوچک جواهراتی تا تولیدات بزرگی همچون میز و صندلی چوبی و فلزی، ساخت محصولات کاغذی و کاردستی و یا همچنین اجرای ایده‌های خلاقانه‌ی پارچه‌ای و … به چسب برای اتصال لایه‌های مختلف سطوح نیازمندیم. در بسیاری از مواردی که امکان دوخت وجود ندارد و یا برای افزایش سرعت‌عمل در انجام کار و اتصالات، استفاده ازانواع چسب راه‌حل بسیار خوب و قابل‌اطمینانی می‌باشد.
چسب‌ها مواد جامد و یا مایعی هستند که با دارا بودن خاصیت چسبندگی باعث ایجاد پیوند بین دو سطح و اتصال آن‌ها به یکدیگر می‌شود.
مواد تشکیل‌دهنده چسب‌ ها به دو صورت طبیعی و مصنوعی تولید می‌شوند که هر کدام با قدرت چسبندگی خاص برای چسباندن سطوح مختلفی ازجمله کاغذ، آهن، پارچه، چوب، شیشه و… به کار می‌روند.

چسب آهن بن تکس

کاربرد چسب در کارهای هنری

کارهای هنری بسیاری هستند که باید از چسب برای ساخت و اجرای آن‌ها استفاده نمود. از جمله این کارها می توان به ساخت گل سر، کش مو، انواع گیره مو، چسباندن دهانه‌ ها و قاب‌های کیف، ساخت انواع تاج، چسباندن پنل‌های لباسی، چسباندن نگین‌ها و انواع سنگ‌ روی لباس و یا ساخت زیورآلات، ساخت بسیاری از محصولات چوبی، ساخت انواع گل‌های چینی و مصنوعی، چسباندن کفی کفش، چسباندن تزیینات روی بسیاری از لوازم بافتنی و مکرومه‌بافی، تزیین چوب‌لباسی … وبسیاری موارد دیگر که همگی نیازمند انواع چسب برای اتصال سطوح هستند اشاره نمود.

چسب - کاربرد چسب - انواع چسب - چسب حرارتی - چسب مایع

انواع چسب

چسب‌ها در تنوع بسیار زیادی تولید شده‌اند اما به‌طورکلی به دو دسته ی‌چسب‌های کاغذی یا جامد و چسب‌های مایع طبقه‌ بندی می‌شوند. چسب‌های جامد مانند انواع چسب نواری و چسب کاغذی، نوار گاترین، چسب‌های دوطرفه و … و چسب مایع مانند انواع چسب رازی، چسب آهن، چسب چوب، چسب قطره‌ای، چسب پویتنر و ….

چسب نواری

چسب‌ نواری ٬ نوارهایی در عرض‌های مختلف هستند که یک سمتشان به مواد چسبی آغشته شده است و می‌توان با برش دادن در طول دلخواه، از آن‌ها استفاده نمود. این نوارها از جنس‌های مختلف شفاف، کاغذ، پارچه، شبرنگ، پلاستیکی و… تولید شده‌اند که هر کدام موارد استفاده‌ ی‌خاص خود را دارند. چسب‌های نواری را می‌توان با قرار دادن در پایه چسب، به ‌راحتی و بدون تماس زیاد با دست به وسیله تیغه‌ای که در قسمت جلویی پایه چسب وجود دارد برش داد و استفاده نمود.
برخی از انواع چسب‌های نواری هستند که هر دو سمت نوار دارای خاصیت چسبندگی می باشد که به آن چسب‌های دوطرفه گفته می‌شود و در بسیاری امور از جمله تزئینات تولد و… کاربردهای فراوانی دارد. نوار گاترین نیز نوعی از چسب‌های نواری است که در رنگ‌های طلایی، سبز، سفید و… تولید شده‌اند و اغلب برای پوشاندن ساقه گل‌های تزئینی و مصنوعی و… کاربرد دارند.

چسب مایع

چسب‌های مایع طیف گسترده‌ای از چسب‌ها را شامل می‌شوند و همه ی‌ ما کم و بیش روزانه با آنها سروکار داشته‌ایم و از آنها استفاده کرده‌ایم. از چسباندن کاغذ و مقوا گرفته تا اتصال انواع چوب و آهن‌آلات وشیشه … برای هر کدام نوع ویژه‌ای از چسب تولید شده و به کار گرفته می‌شود. چسب چوب، چسب آهن، چسب قطره‌ای چسب همه منظوره، چسب پارچه، … و بی‌نهایت تنوع دیگر چسب که هر کدام با ویژگی ظاهری مختلف از نظر دست بسته‌بندی و با میزان چسبندگی‌های متفاوت برای کارها و سطوح مختلف کاربرد دارند.


برخی از آن‌ها پس‌از استفاده بی‌رنگ می شوند و بر روی سطح کار اثر کمی از خود به‌ جا می‌گذارند. این نوع چسبها برای کارهای ظریف و یا اتصال زیورآلات و یا مواردی که امکان دید محل چسب وجود دارد کاربرد دارد. مانند برخی از انواع چسب چوب … .

برخی دیگر از چسب‌ها دو فازی بوده و برای اثربخشی باید با یکدیگر ترکیب شوند مانند چسب‌های دوقلو.

بعضی از انواع چسب مایع که در کارهای هنری کاربردهای فراوانی دارند عبارت‌اند: از انواع چسب چوب برای اجرای هنر زیبایی گل‌سازی و یا چسباندن مهره‌های چوبی و یا اتصال قطعات چوبی مختلف به یکدیگر و…، چسب پویتنر برای چسباندن انواع نگین و سنگ‌های زینتی و انواع مهره‌ها، با مقاومت بالا در برابر رطوبت و گرما و امکان خشک شدن سریع چسب، چسب مخصوص پارچه که برای چسباندن تکه‌های پارچه با الیاف مختلف برای انواع تعمیرات و یا اجرای کارهای هنری و تزئینی مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد که قابلیت ارتجاعی داشته و از مقاومت بالایی دربرابر شست‌وشو و یا تحمل دماهای بالا در اطوکشی برخوردار است. چسب‌های همه منظوره که با نام‌های گوناگون و درصد چسبندگی مختلف تولید شده و برای چسباندن سطوح مختلف از جمله شیشه، کاغذ، پارچه، نمد و برخی فلزات و … کاربرد دارند.

چسب حرارتی

نوع دیگری از چسب‌ها نیز هستند که جامد بوده و برای استفاده لازم است آن‌ها را گرم کرده و از حالت جامد خارج نمود. این چسب‌ها که چسب حرارتی نام دارند با قرار گرفتن در دستگاه‌ چسب حرارتی و به واسطه ی گرمای ایجاد شده توسط دستگاه، ذوب شده و باعث چسبیده شدن سطوح به یکدیگر می‌شوند. دستگاه چسب حرارتی پس از روشن شدن داغ می شود، پس باید مراقب سوختگی‌های ناشی از آن نیز بود . همچنین باید در هنگام کار سرعت‌عمل بالایی داشت چرا که چسب به ‌سرعت پس‌از خارج شدن از دستگاه سرد و سفت می‌شود . در اثرسردشدن چسب ٬خاصیت چسبندگی خود را از دست می‌دهد.

چسب حرارتی - چسب تفنگی


از این چسب می‌توان در بسیاری از کارهای هنری و چسباندن سطوح مختلف از جمله چسباندن تکه‌های پارچه، برخی صفحات فلزی، قطعات پلاستیکی، شیشه‌ای، نمدی، … و بسیاری موارد دیگر استفاده نمود. دستگاه‌های چسب حرارتی در سایزهای کوچک و بزرگ و با ولتاژهای متفاوت تولید شده‌اند . که با توجه به نیاز می‌توان از دستگاه با سایز و ولتاژ مناسب استفاده نمود. چسب‌های حرارتی در دو شکل ساده و اکلیلی تولید می شوند. نوع ساده ی آن به رنگهای زرد و سفید و با قدرت چسبندگی مختلف و نوع اکلیلی آن دارای رنگ بندی متنوع می باشد . این محصول به ‌صورت عددی و کیلویی به فروش می‌رسد.

نحوه خرید انواع چسب

خرازی یاس با ۲۰ سال سابقه، انواع چسب ازجمله چسب نواری، نوار گاترین، چسب چوب، چسب E6000، E8000، B7000، چسب چند منظوره رازی، چسب آهن، چسب پویتنر… چسب حرارتی و دستگاه چسب حرارتی را در سایزهای مختلف و با ولتاژهای گوناگون٬ برای شما عزیزان در فروشگاه‌های حضوری و آنلاین خود فراهم آورده است. این فروشگاه با درگاه پرداخت بانک ملت، نماد اعتماد الکترونیکی، تخفیفات ویژه برای خریدهای انلاین و … دل چسبی و اطمینان از خرید را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

فهرست مطالب
آخرین مقالات یاس