سرچ کن نخ ... کاموا ... سوزن ... قیچی ... نوار سنتی ... اریب ... هر چی دوست داری ...
سرچ کن نخ ... کاموا ... سوزن ... قیچی ... نوار سنتی ... اریب ... هر چی دوست داری ...

نوار پنبه ای

مقدمه

پنبه، یکی از مهم ‌ترین و پر کاربرد‌ترین الیاف در صنعت نساجی است که از زمان ‌های بسیار قدیم در تولید نخ و ریسندگی، مورد استفاده قرار گرفته. نخ ‌های پنبه‌ای بسیار نرم و لطیف و مقاوم بوده و در بسیاری از صنایع کاربرد دارند . یکی از پر مصرفترین لوازم تولید شده ازآن ٬ نوار پنبه ای می باشند.
مرغوبیت و استحکام الیاف تولید شده از پنبه، ارتباط مستقیمی با طول الیاف دارد. به عبارتی هرچه طول الیاف (که در بهترین حالت به ۶ سانتیمتر می‌‌رسد) بیشتر باشد، نخ استحکام و مقاومت بیشتری دارد.
یکی از دیگر عوامل مرغوبیت نخ‌های پنبه‌ای، نوع پنبه مصرفی می‌‌باشد که با شرایط و محیط پرورش آن مرتبط است. برای تشخیص مرغوبیت پنبه از روی رنگ آن باید گفت که، پنبه مرغوب و با کیفیت به رنگ سفید یا کرم روشن می‌ باشد و رنگ‌‌های دیگر آن یعنی زرد، کرم تیره و قهوه‌‌ای از درجه کیفیت کمتری برخوردارند.

نوار پنبه ای

ویژگی نوار پنبه‌‌ ای خام

نخ ‌ها و محصولات بی‌ شماری وجود دارند که از الیاف پنبه تولید می‌‌شوند. که یکی از آنها نوارهای پنبه‌ای هستند که خود به تنهایی کاربردهای بسیار زیادی دارند و در تنوع و با ضخامت‌های متفاوت تولید شده‌ است. این نوارها از نخ ‌های ۱۰۰ درصد خالص پنبه‌ای تشکیل‌ شده ‌اند و به همین جهت در دست الیاف طبیعی قرار می‌‌گیرند.
رنگ پذیری بسیار بالای این نخ باعث شده تا رنگ بندی بسیار متنوع و زیبا از این نوارها در بازار موجود باشد. از این رو می توان محصولات متفاوت با تنوع رنگی بالایی با آن تولید نمود. نخ‌‌های تشکیل دهنده این نوارها از مقاومت خوبی برخوردارند که این استحکام در مجاورت با رطوبت تا ۳۰ درصد نیز افزایش می‌یابد.
نوارهای پنبه‌ای خاصیت ارتجاعی نداشته و بسیار نرم و لطیف می‌‌باشد. نخ ‌های پنبه‌ای مقاومت بسیار بالایی در مجاورت حرارت دارند. طوری که پس ‌از چند ساعت قرارگیری در دمای ۱۲۰ درجه سانتیگراد تنها تغییر رنگ داده و زرد می‌‌شود.

کاربردهای نوار پنبه ای خام

نوارهای پنبه‌ ای، بافته شده از چند رشته نخ پنبه ‌ای خام، با ضخامت‌ها و در عرض‌های متفاوت تولید شده اند . این نوارها بسیار منسجم و مستحکم می‌باشند و به راحتی پاره یا ریش نمی‌شوند.
نوارهای پنبه‌ای به دلیل کاربردهای فراوانی که دارد به نوارهای پنبه‌ای همه کاره نیز شهرت یافته‌‌اند.

ازجمله کاربردهای آن می‌‌توان به موارد زیر اشاره نمود . تهیه و تولید انواع بند کفش و کیف، ادوات کوهنوردی، بندهای کوله پشتی، بند ساک و … ، به‌ عنوان قلاده حیوانات خانگی، زین و یراق اسب، استفاده در کیسه خواب‌ها، تجهیزات ارتوپدی و کمربندهای طبی و… ، برای تولید انواع طناب، روکش‌ و طناب‌های کامیون‌های ترانزیت، بندهای سردوشی اسلحه، نوارهای تزیینی در صنایع دستی، بافت دستبند، بند ساعت و … ، خرج کار مانتو و سایر البسه، طناب بکسل ماشین، حاشیه دوزی رومیزی و سرویس‌‌های آشپزخانه، انواع گل سر، استفاده در کلاه، … و هزاران کاربرد دیگر اشاره نمود.

کاربرد بند کنفی

نحوه خرید آنلاین نوار پنبه ای

خرازی یاس با ۲۰ سال سابقه درخشان در زمینه فروش نخ و محصولات جانبی آن توانسته انواع نوار پنبه ای خام با ضخامت‌های متفاوت و با کیفیتی عالی، در فروشگاه‌‌های حضوری و اینترنتی خود گردهم آورد.
شما دوستان می‌ توانید با مراجعه حضوری و یا بازدید از پیج و سایت این فروشگاه از تنوع محصولات دیدن کرده و خریدی راحت و مقرون به‌ صرفه را تجربه کنید.
این مجموعه برای خرید‌های آنلاین، تخفیفات ویژه‌‌ای در نظر گرفته‌ است، که جذابیت خرید را چند برابر می‌کند.

فهرست مطالب
آخرین مقالات یاس