سرچ کن نخ ... کاموا ... سوزن ... قیچی ... نوار سنتی ... اریب ... هر چی دوست داری ...
سرچ کن نخ ... کاموا ... سوزن ... قیچی ... نوار سنتی ... اریب ... هر چی دوست داری ...

نخ کوک یا نخ لحاف دوزی

نخ ملحفه دوزی (لحاف دوزی) متوسط

کوک زدن

یکی از روش‌‌ها برای داشتن دوختی زیبا و مرتب، کوک زدن لایه‌‌های مختلف پارچه قبل از چرخکاری می‌ باشد، بدین‌ صورت که دوخت‌های درشتی با دست و به وسیله نخ و سوزن روی پارچه ایجاد کرده و لایه‌‌های پارچه را به‌ یکدیگر متصل می‌‌کنیم و پس‌ از چرخکاری به‌ آرامی کوک‌ها را از پارچه جدا می‌ نماییم.

نخ کوک

نخ کوک و لحاف دوزی

نخ کوک یا نخ لحاف دوزی، نخ ‌های پنبه‌‌ای شانه نشده‌‌ای هستند که هم به‌ صورت قرقره با حجم کم و هم به‌ صورت کلافی برای مصارف بالا موجود می‌ باشد. شانه کردن نخ، مرحله‌ای از ریسندگی است که در آن الیافِ کوتاه، بریده‌ شده و اضافه ی‌نخ، از آن جدا شده و به نخ یکدست و مرتب با الیاف موازی و مقاوم‌‌تر تبدیل می‌‌شود.
نخ‌‌های شانه نشده، نخ‌‌های ضعیفی هستند که فاقد آهار بوده و از یکنواختی کمی برخوردارند. از این‌ رو برای کوک زدن پارچه‌ها بسیار مناسب هستند . این نخها پس ‌از جدا کردنشان، به بافت اصلی پارچه آسیب وارد نمی‌ کند و پارچه سوراخ یا ریش نمی‌ شود.
دسته دیگری از نخ‌‌های پنبه‌ای هستند بسیار شبیه به نخ کوک با این تفاوت که نسبت به این نخ از مقاومت بالاتر و ضخامت بیشتری برخوردارند. از آن‌‌ها در لحاف دوزها و دوخت چند لایه ضخیم‌‌تر پارچه استفاده می‌ کنند. این نخ‌‌ها در نوع خام و سفید رنگ آن به دلیل نداشتن مواد شیمیایی برای مصرف کالای خواب کودکان بسیار مناسب و بی‌ ضرر می‌ باشد و ایجاد حساسیت نمی‌ کند.

کاربرد نخ کوک و لحاف‌ دوزی

نخ‌های پنبه‌ای کلافی، از چند رشته نخ ظریف در کنار هم تشکیل شده‌اند، که این رشته‌ها قابلیت جدا‌سازی از یکدیگر را دارند. از این نخ می‌توان به صورت چند لایه برای انجام کارها و دوخت‌های ضخیم‌تر مانند لحاف دوزی و … و به صورت تک لایه برای انواع دوخت‌های ظریف مانند کوک زدن لباس قبل از چرخ کاری و… استفاده نمود.
برخی کاربردهای متفاوت این نخ که به نخ کوک یا نخ لحاف دوزی مشهور است به قرار زیر می باشد. دوخت ملحفه و رو بالشتی، کوک زدن لباس در خیاطی، دوخت روتختی و سرویس آشپزخانه، عروسک‌سازی، نشانه گذاری روی پارچه و….

نخ کوک - نخ لحاف دوزی

نحوه ی‌خرید آنلاین نخ کوک و لحاف دوزی

خرازی یاس با بیش‌ از ۲۰ سال سابقه در زمینه فروش و عرضه ی‌ انواع نخ‌‌های خیاطی، تنوع بالایی از نخ را از جمله نخ کوک و نخ لحاف‌ دوزی برای شما عزیزان فراهم نموده‌ است.
می‌ توانید با مراجعه به سایت و پیج این فروشگاه، از انواع نخ موجود دیدن کنید . همچنین می توانید بسته به نیاز خود، خریدی به‌ صرفه و مطمئن را تجربه نمایید. این مجموعه برای خریدهای آنلاین، تخفیفات بسیار جذابی در نظر گرفته‌ است که لذت خرید را چند برابر می‌کند.

فهرست مطالب
آخرین مقالات یاس