سرچ کن نخ ... کاموا ... سوزن ... قیچی ... نوار سنتی ... اریب ... هر چی دوست داری ...
سرچ کن نخ ... کاموا ... سوزن ... قیچی ... نوار سنتی ... اریب ... هر چی دوست داری ...

نخ تریشه و کاربرد آن

مقدمه

انجام کارهای هنری و ساخت صنایع دستی، علاوه بر جنبه زیبایی آفرینی آن سبب تلطیف روح و ایجاد حس آرامش درونی در افراد می‌‌شود.
هنر هنرمند هر چه باشد ساخته ذهن خلاق و دستان نقش آفرین اوست، ازاین ‌رو ارزشمند و قابل ستایش است.
صنایع دستی زینتی و ساخت زیورآلات، یکی از هنرهایی است که طرفداران بسیاری دارد و مورد استقبال و استفاده ی‌طیف وسیعی از افراد قرار می‌ گیرد.
ابزار و لوازم بسیار متنوعی وجود دارد که می‌ توان در این شاخه از هنر مورد استفاده قرار داد که یکی ازانواع پرکاربرد آنها ٬ نخ تریشه می‌‌باشن.

بندک ( منگوله ) آویز چرمی فانوسی دار قرمز

نخ تریشه

نخ تریشه، نخی است که از برش اشبالت چرم طبیعی و مصنوعی به صورت نواری به وجود می‌ آید و به‌ همین جهت نخ تریشه مصنوعی و نخ تریشه طبیعی نامیده می‌‌شود این نخ برای انواع تزیینات روی لوازم چرمی کاربرد دارد و بهتر است به جهت تفاوت در بافت و شرایط نگهداری چرم طبیعی و مصنوعی، از چرم و نخهای تریشه‌ ی‌هم ‌جنس با هم در کار استفاده شود.

تفاوت نخهای تریشه طبیعی و مصنوعی

برخی تریشه ‌ی طبیعی به‌خاطر اینکه از چرم طبیعی گاو بدست می‌ آید طیف رنگی وسیعی نداشته و در سه رنگ مشکی، قهوه ‌ای و عسلی موجود می‌‌باشد. این نخ در ضخامت‌های ۱ میلیمتر تا ۸ میلیمتر و با سطح مقطع چهارگوش تولید شده‌ است. نخهای تریشه طبیعی در متراژهای معین معمولاً ۱ متری به فروش می‌‌رسد.
نخ‌‌های تریشه مصنوعی اما با رنگ بندی متنوع و جذاب، دست هنرمند را در انتخاب طیف رنگی بسیار باز گذاشته است. این نخ‌ با سطح مقطع دایره‌‌ای (نخ تریشه لوله‌ ای) و چهارگوش و در ضخامت تقریبی ۲ تا ۳ میلیمتر تولید شده‌ است. نخهای تریشه مصنوعی در اندازه ی‌دلخواه، از ۱ متر تا توپ‌های ۱۰۰ یاردی به فروش می‌ رسد.

نخ تریشه سرخابی

کاربردهای نخ تریشه

نخ‌‌های تریشه‌ ی‌اشبالت، در صنعت چرم دوزی و ساخت زیورآلات، کاربردهای فراوانی دارد. از این نخ می‌ توان در تولید انواع دست ‌بند، گردن آویز، تزیینات لوازم چرمی، ساخت منگوله‌های چرمی، بند کیف، حاشیه دوزی‌های چرمی، تزیین وسایل مکرومه ‌بافی مانند دریم کچر و تزئیناتی با سبک بوهویو، انواع گیره سر و… استفاده نمود.

کاربرد نخ تریشه

نحوه خرید آنلاین نخ تریشه ‌ی اشبالت

خرازی یاس انواع نخ اشبالت را در رنگ بندی بسیار متنوع، برای سهولت در انتخاب و خرید شما عزیزان در فروشگاه‌های خود فراهم آورده است.
می‌توانید با مراجعه به سایت و یا پیج این فروشگاه، رنگ بندی آن را مشاهده کرده و خریدی به صرفه و ایمن را تجربه کنید.
این مجموعه برای خرید‌های آنلاین ، تخفیفات ویژه‌ای درنظر گرفته است که شیرینی خرید را چند برابر می‌کند .

فهرست مطالب
آخرین مقالات یاس