سرچ کن نخ ... کاموا ... سوزن ... قیچی ... نوار سنتی ... اریب ... هر چی دوست داری ...
سرچ کن نخ ... کاموا ... سوزن ... قیچی ... نوار سنتی ... اریب ... هر چی دوست داری ...

نخ سرکیسه دوزی

مقدمه

با گسترش جمعیت و افزایش تقاضا برای مواد غذایی و مصالح و بسیاری از تولیدات در صنایع مختلف، این نیاز به وجود آمد که کارخانجات و تولیدی‌‌ها، محصولات خود را به شهرها و نقاط دیگر ارسال نمایند. از این ‌رو استفاده از کیسه و گونی مورد توجه قرار گرفت و برای جلوگیری از خروج محصول از داخل کیسه به بیرون، لازم شد که سر کیسه‌ها با نخ دوخته شوند. و بدین شکل استفاده از نخ سرکیسه دوزی مورد توجه گسترده قرار گرفت.

نخ سرکیسه دوز - نخ گونی دوزی

نخ سرکیسه دوزی

نخ ‌های سرکیسه دوزی، نخ‌‌هایی بسیار مقاوم و با ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی هستند که سبب تمایز آنها از سایر انواع نخ شده است.
بیشتر تولیدات این نخ به‌ صورت مصنوعی و از جنس پلی استر، پلی پروپلین، پلی استر پنبه و گاهاً از پنبه می‌ باشد. این نخ به صورت خام و به رنگ سفید است و در شکل ‌های مختلف تولید می‌ گردد.
برای افزایش مقاومت نخ سرکیسه دوزی آن را به‌ صورت چند لایه تولید می‌‌کنند . از این رو توان نگهداری بسته‌‌های چند گرمی تا چند کیلوگرمی را دارد. این نخ براساس تعداد لایه‌های آن به‌ صورت نخ شماره بیست(۲۰) ۵ لایه، ۶ لایه، ۷ لایه، ۸ لایه و ۱۳ لایه تقسیم‌ بندی می‌‌شود. پرطرفدارترین و مقاوم‌ترین آن‌ها نخ ۸ لایه است که از استحکام و مرغوبیت بالایی برخوردار می‌‌باشد و کاربردهای فراوانی دارد.
نخ سرکیسه دوزی عموماً به‌ صورت دوک ‌های ۸۰ گرمی، ۱۲۰ گرمی، ۲۰۰ گرمی برای استفاده با چرخ‌‌های سرکیسه دوز دستی و به ‌صورت دوک ‌های ۲ کیلویی و ۵/۲ ‌کیلویی برای استفاده با چرخ‌‌های سرکیسه دوز اتوماتیک تولید شده‌ است.

ویژگی‌های نخ سرکیسه دوزی

ایران یکی از تولیدکنندگان مطرح در تولید نخ سر کیسه دوزی می‌‌باشد. بیشتر کارخانجات آن در مرکز کشور و به دلیل پتروشیمی‌‌های موجود در این منطقه، متمرکز می‌‌باشد.
البته واردات این نخ از کشورهای چین، تایوان و هند نیز صورت می‌‌گیرد . نخ ها یوارداتی هم از نظر کیفیت، مقاومت پایینی نسبت‌ به تولیدات داخل دارند و هم از قیمت بالایی برخوردار می‌‌باشند.
این نخ بسیار منعطف بوده و در دستگاه‌‌های دوخت سر کیسه، بسیار روان عمل می‌ کند. همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، سائیدگی، کشیدگی و نور خورشید دارد و به‌ راحتی پوسیده نشده و دچار ازهم ‌گسیختگی نمی‌ گردد.
نخ‌‌های سرکیسه دوزی فاقد گره و پارگی در طول نخ می‌‌باشند، و با انواع چرخ‌‌های سر کیسه دوز سازگاری دارد. پرز کم، مقاومت بالا در برابر اسید و عوامل شیمیایی، بهداشتی و فاقد بوی نامطبوع بودن نیز از دیگر ویژگی ‌هایی است که می‌‌توان برای نخهای سرکیسه دوز نام برد که این مزایا، عامل تمایز آن با سایر انواع نخ می‌‌باشد.

نخ سرکیسه دوزی سفید 200 گرمی

کاربردهای نخ سر کیسه دوزی

نخ‌‌های سرکیسه دوزی کاربردهای بسیار متنوعی دارند و در بسیاری از صنایع و کارخانجات بکار گرفته می‌ شوند. از آن در صنایع ساختمانی برای بستن کیسه‌های گچ و سیمان و آهک و… ، کارخانه‌‌های تولید خوراک دام و طیور، صنایع غذایی برای بسته ‌بندی حبوبات و … ، صنایع پتروشیمی، کارخانه‌‌های تولید آرد و … ، آسیاب ‌ها و شالی کوبی‌ها برای بستن کیسه‌های گندم و برنج … ، به‌ عنوان نخ بادبادک، نخ شمع، نخ خام و بسیاری از صنایع و تولیدی ‌ها و کارخانه ‌های دیگر استفاده می‌ کنند.
به ‌طورکلی در کلیه فعالیت‌‌هایی که نیاز به بستن سر گونی و کیسه باشد باید از نخ سرکیسه دوزی کمک گرفت تا از خروج مواد داخل کیسه به بیرون جلوگیری به عمل آید.
لازم است همیشه از نخ مرغوب و با کیفیت، در بسته‌ بندی کیسه‌ها استفاده کنیم . اهمیت آن از این روست که با استفاده از نوع نامرغوب نخ ممکن است نخِ سرکیسه دوزی پاره شود که خروج مواد از داخل گونی به بیرون را در پی دارد.

نخ سرکیسه دوزی

نحوه خرید آنلاین نخ

خرازی با سابقه ی‌ یاس ، انواع نخ با کیفیت سرکیسه دوزی را به رنگ سفید با قیمت مناسب و در وزن‌های مختلف برای راحتی خرید شما عزیزان فراهم آورده است. با حضور در این مجموعه و یا بازدید آنلاین از سایت و پیج این فروشگاه می‌ توانید، نخ مورد نیاز خود را انتخاب و خریدی امن و به صرفه را تجربه نمایید.
از مزایای خریدهای آنلاین از این مجموعه، تخفیفات جذاب و هیجان انگیز آن می‌ باشد که خرید را دل‌ چسب‌تر می‌‌نماید.

فهرست مطالب
آخرین مقالات یاس